Održan je prosvjed u organizaciji Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije.

Na prosvjedu su predstavnici Sindikata upozorili na neodrživo stanje u Jadroliniji s naglaskom na ugrozu sigurnostii pomoraca i putnika zbog starih plovila te izrazili zabrinutost zbog smanjivanja broja posada na linijama.

Zadar, 10.03.2022. Održan je prosjved pomoraca Jadrolinije u organizaciji Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije.

Na prosvjedu su predstavnici Sindikata upozorili na neodrživo stanje u Jadroliniji s naglaskom na ugrozu sigurnostii pomoraca i putnika zbog starih plovila te izrazili zabrinutost zbog smanjivanja broja posada na linijama.

Također su izrazili ogorčenost zbog nepridržavanje dogovora sa socijalnim partnerima oko potpisivanja novog Nacionalnog kolektivnog ugovora, nepridržavanje dogovora o uvođenju novog obračuna plaća pomoraca u Jadroliniji i neplaćanja odrađenih sati rada pomoraca na određenim brodovima, a poglavito za vrijeme remonta brodova.

Naglašeno je i sljedeće:

– Donose se katastrofalne odluke o kupnji polovnih trajekata u Grčkoj, 2020. godine, čiju cijenu još uvijek plaćaju građani RH kroz niz preskupih rekonstrukcija kako bi se ti brodovi doveli u funkcionalno stanje. U međuvremenu, navedeni brodovi još uvijek obavljaju funkciju prijevoza putnika u  nesigurnom i opasnom stanju.

– Iako je 2021. godina bila rekordna po ostvarenoj dobiti, smanjuju se izdatci za godišnje remonte brodova u cijeloj floti, u pogledu odgađanja neophodnih popravaka i servisa, te ugradnje jeftinih i nekvalitetnih zamjenskih dijelova. Posljedice takve „štednje“ su zapušteni, nesigurni i opasni brodovi.

– Na određenim brodovima Jadrolinije rade premorene posade. Ne osigurava im se dovoljan broj sati odmora ili neophodna zamjena, što za posljedicu stvara kronični umor. Ovdje se radi o teškom kršenju odredbi iz međunarodnih konvencija o pravima pomoraca, Pomorskog zakonika RH, Zakona o radu, obvezujućih za RH i za Jadroliniju. Također, u svrhu tzv. uštede, na određenim brodovima namjerno se smanjuje i formacijski broj članova posade. Posljedicu takve katastrofalne politike Uprave najviše će osjetiti krajnji korisnici prijevoza, odnosno putnici na brodovima kroz ugroženu vlastitu sigurnost za vrijeme prijevoza.

– U politici štednje koja se vodi odgovorne osobe Jadrolinije ne vidi problem u zapošljavanju nepotrebnog kadra na kopnu kao što su tajnice tajnica, savjetnike savjetnika ili zamjenike zamjenika.

– Ništa se ne mijenja ni po pitanju prehrane i smještaja pomoraca na brodovima Jadrolinije. Na 90% brodova u floti ne postoji osigurana prehrana, a na nekim brodovima nema niti smještaja za posadu. U 21. stoljeću brodovi Jadrolinije nemaju kuhinje niti kuhare, nemaju kabine za svoje djelatnike, a istovremeno ih se prisiljava na neprekinuti i prekovremeni rad i vlastito osiguravanje prehrane.

– Potpuni izostanak dijaloga Uprave sa zapovjednim kadrom na brodovima na što se upozorava već godinama, ali od strane Uprave ne nailazi se na dijalog.

Zbog svega navedenog traži se od Nadzornog odbora Jadrolinije smjena predsjednika Uprave Davida Sopte i ne prihvaćanje prijedloga Vlade Republike Hrvatske da se David Sopta imenuje predsjednikom Uprave toga društva za naredno razdoblje.

Iz medija:

Pixell, DNEVNIK.hr, tportal.hr, Zadarski list, NOVI LIST, HRT