Otvoreno pismo Strukovnog sindikata pomoraca Jadolinije ministru Olegu Butkoviću

Zadar, 05.05.2022. Strukovni sindikat pomoraca Jadolinije poslao je otvoreno pismo ministru Olegu Butkoviću koji je ujedno i predsjednik skupštine društva Jadolinija u kojem skreću pozornost na neregularnosti u poslovanju tog društva koje je u državnom vlasništvu.
Pismo objavljujemo u cijelosti:

OTVORENO PISMO, MINISTRU OLEGU BUTKOVIĆU-PREDSJEDNIKU SKUPŠTINE DRUŠTVA JADROLINIJE
n/p DRŽAVNOM TAJNIKU-JOSIPU BILAVERU

Šalje;
IZVRŠNI ODBOR- STRUKOVNOG SINDIKATA POMORACA JADROLINIJE
Zadar, 05.05.2022.

Poštovani,

Skrećemo Vam pozornost, na niz evidentnih nepravilnosti;
Dana 31.12.2021.istekao je ugovor za obavljanje linije 409 Preko-Zadar, a koji je sklopljen između Agencije za obalni linijski pomorski promet i Jadrolinije. Evidentno je dakle da bez važećeg Ugovora Jadrolinija, od tad do dana današnjeg, obavlja prijevoz putnika na navedenoj putničkoj liniji. Postavlja se pitanje- kako brod na navedenoj liniji uopće isplovljava?
Radi se dakle o državnoj brodskoj liniji, koju je gore navedena Agencija, na čijem je čelu Paula Vidović, nakon Odluke o poništenju, samovoljno pretvorila u komercijalnu liniju. Skrećemo pozornost da jedini tko po Zakonu utvrđuje jeli linija državna ili nije, je Vlada Republike Hrvatske. Vlada Republike Hrvatske je dana 22.prosinca, 2016., donijela Odluku o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu, u koju je uvrštena i gore navedena linija-na temelju članka 7.stavka 1.Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu(Narodne novine br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13, i 56/16). Navedenu Odluku potpisao je predsjednik Vlade Republike Hrvatske, gosp. Andrej Plenković, Klasa; 022-03/16-04/363, Urbroj:50301-25/14-16-2.
Dana 21.travnja.2022., poništen je natječaj za gore navedenu liniju Ur.broj; 1907/2022., a navedenu gore Odluku, Vlade Republike Hrvatske poništava AZOLPP, točnije ravnateljica iste Agencije, Paula Vidović. U navedenoj Odluci o poništenju u točki 2. se navodi da se radi o državnoj brodskoj liniji. Točka 4. u navedenoj Odluci o poništenju citiramo; „Javni naručitelj je, nakon što je ispitao sve mogućnosti za dodjelu potpore na liniji 409 utvrdio, kako ne postoji mogućnost isplate predmetne potpore obzirom da za istu, u trenutku donošenja ove Odluke nema važećeg odobrenja Programa državne potpore za usluge od općeg gospodarskog interesa u obliku naknade za obavljanje javne usluge, javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza na državnoj brodskoj liniji 409 od Europske komisije.“
Poštovani Ministre, postavlja se pitanje hoće li i tko, Jadroliniji nadoknaditi ili platiti dosadašnji trošak za obavljanje gore navedene linije? Također postavljamo pitanje; jeli Jadrolinija podnijela zahtjev za dodjelom koncesije za komercijalnu liniju i ako je, kako se brodaru isplati održavati komercijalnu liniju sa kartama za povlašteni i besplatni prijevoz? Što Jadrolinija evidentno radi!
Također nam nije jasno, a čitajući iz nekih medija, iz kojeg razloga Odluku o poništenju natječaja, kako navodi ravnateljica ove agencije; da se mora provesti po određenoj proceduri i da se radi o izmijenjenom zakonu o obalnom linijskom prijevozu koji citiramo;“ ispunjavanju uvjeta određenih procedura, koje Agencija trenutno dodatno usklađuje u komunikaciji sa Europskom komisijom“. Dakle radi se o izmijenjenom Zakonu. Podsjećamo da je natječaj proveden 18.02.2022., a Zakon je na snazi od 19.02.2022., pa se opravdano postavlja pitanje, kako to da se Zakon retrogradno primjenjuje?
Poštovani Ministre skrećemo Vam još jednom pozornost na evidentne nepravilnosti i gubitke koje za sad osjeti samo Jadrolinija. Naime u navedenoj Odluci, obzirom da je natječaj bio na 12 mjeseci, a da je iznos potpore gotovo 8 milijuna kuna, postavlja se pitanje; tko će snositi dosadašnje troškove koji sad iznose gotovo polovicu gore navedene potpore? Obzirom da je Uprava Jadrolinije u stalnim odnosima sa gore navedenom Agencijom, postavlja se pitanje; zbog čega isti nisu skrenuli pozornost na ovo?
Naime još manje nam je jasno, obzirom da je Uprava Društva Jadrolinije dana 01.03.2022. donijela Odluku o smanjivanju formacijskog sastava upravo na toj liniji i to neslužbeno navodeći da je to jedan od kriterija za dobivanje linija na nadolazećim natječajima. Broj odluke Uprave Društva iz 01.03.2022. je UD-8/38-2022., sa čim je stavljen VAN SNAGE dio Odluke iz 15.06.2015. broj Odluke je UD-24/6b-2014., u kojoj je naglašeno da će se ista primjenjivati do ZAKLJUČENJA NACIONALNOG KOLEKTIVNOG UGOVORA- stavka 1.(formacijski sastav).Sa navedenom Odlukom o smanjivanju formacijskog sastava i to člana posade koji obavlja plovidbenu stražu na palubi-kormilar, Izvršni odbor ovog sindikata se nije složio, kao ni sa ostalim Odlukama Uprave Društva Jadrolinije, iz kojih je jasno, da se radi o smanjivanju formacijskih sastava, međutim nakon održanog prosvjeda 10.03.2022., kojeg je organizirao Strukovni sindikat pomoraca Jadrolinije, koji je tad ukazao na stvarne i prave probleme, suradnja sa ovom Upravom, kojoj je na čelu predsjednik David Sopta, zapravo nije moguća i ne postoji.

Molimo da promptno reagirate!!!
Hvala

Na posebnu pažnju;
Predsjedniku Vlade RH-gospodinu Andreju Plenkoviću
Predsjedniku Republike- gospodinu Zoranu Milanoviću
Nadzorni odbor Društva Jadrolinija-gospodin Damir Zec
Upravi Društva Jadrolinije
SPH
NSPPBH